پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
786
-
الف
+

بیننده نماهنگ «علی مولا» باشید

تماشاگر نماهنگ زیبای «علی مولا» به مناسبت عید غدیر خم باشید.

تماشاگر نماهنگ زیبای «علی مولا» به مناسبت عید غدیر خم باشید. 

به گزارش آی‌فیلم، چند سالی است که در تقویم ایران فاصله روز عید قربان تا عید غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است؛ ایامی که بسیاری از مسلمانان به ویژه شیعیان، آن را در کشورهای خود جشن می گیرند و مبلغان به ترویج فرهنگ ولایت‌مداری می‌پردازند.

«یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ. وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ» این آیه‌ای است که در حجه الوداع بر پیامبر (ص) نازل شد و از آن با عنوان آیه تبلیغ یاد می‌شود. در واقع از مفهوم این آیه بر می‌آید که تکلیفی است بر دوش پیامبر خدا تا پس از خود امانت دین و هدایت مردم را بر دوش فردی امین قرار دهد و چه کسی بهتر از علی (ع). همو که اولین ایمان آورنده به رسالت پیامبر خدا بود. او که در شب لیلةالمبیت برای اینکه گزندی به پیامبر خدا از سوی مشرکان نرسد، در جایگاه ایشان خوابید؛ جان بر کف و بی ترس و واهمه.

گفتنی است، "غدیر خم" نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام در حجة الوداع، حضرت علی (ع) را «ولی» پس از خود اعلام کرد. ۱۸ ذی‌الحجه، سال‌روز این واقعه میان شیعیان به عید غدیر خم شهرت دارد.

عبارت معروف «هر آن‌کس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست» قسمتی از خطابه بلند غدیر است که پیامبر اسلام در این روز  ایراد کردند. غدیر، نه تنها  به عنوان «روزى تاریخى‏»، بلکه به عنوان یک‏ «عید اسلامى‏» مطرح است.

بیشتر بخوانید و ببینید:

جدول پخش شبکه آی‌فیلم

صفحه اینستاگرام آی‌فیلم

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر