پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
754
-
الف
+

یادی از مرحوم "حسین پناهی"

به بهانه پخش سریال «تصمیم نهایی» یادی می‌کنیم از زنده یاد "حسین پناهی"

در این گزارش، به بهانه پخش سریال «تصمیم نهایی» از شبکه آی‌فیلم یادی می‌کنیم از زنده یاد "حسین پناهی" 

به گزارش آی‌فیلم، بخشی از برنامه "یاد یادها" را که در آن به زنده یاد "حسین پناهی" پرداخته شده است با هم می‌بینیم.

حسین پناهی دژکوه، شاعر، نویسنده، کارگردان و بازیگر کشورمان، در روستای دژکوه از توابع شهرستان کهگیلویه و بویراحمد زاده شد. او ابتدا در کسوت روحانیت به مردم خدمت می‌کرد؛ سپس به تهران عزیمت کرد و در مدرسه‌‌ی هنری آناهیتا دوره‌‌ی بازیگری و نمایشنامه‌نویسی را گذراند. پناهی بازیگری را از مجموعه‌ی تلویزیونی «محله‌ی برو بیا» در سال 1361 آغاز کرد و بعد از آن در مجموعه‌ی تلویزیونی «محله‎‌ی بهداشت» (1363) این کار را ادامه داد. وی همچنین کارگردانی و ایفای نقش در نمایش «دو ‌مرغابی در مه» را به عهده داشت و مورد استقبال قرار گرفت.

این هنرمند در سریال‌های زیادی به نقش‌آفرینی پرداخت. از افتخارات وی می‌توان به نامزدی دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «در مسیر تندباد» در سال 1367، برنده‌ی دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «سایه خیال» در سال 1369 و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «مهاجران» اشاره کرد.

پناهی که به خاطر سادگی و خلوص و همچنین نحوه‌‌ی خاص سخن گفتنش در ذهن بسیاری از مردم ایران جای دارد، در سال 1383 در سن 49 سالگی بر اثر ایست قلبی جان باخت.

سریال «تصمیم نهایی» هر شب  ساعت 20 از شبکه آی‌فیلم پخش می شود و تکرار آن روز بعد در ساعات 4 و 12 روی آنتن می رود. 

بیشتر بخوانید و ببینید:

جدول پخش شبکه آی‌فیلم

صفحه اینستاگرام آی‌فیلم

م س/ا ز

نظر شما
ارسال نظر