پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
1988
-
الف
+

موسیقی زبان مشترک فارسی زبانان دنیا

"محسن کرمی" تهیه کننده برنامه خوانندگی «نواهنگ» درباره نحوه برگزاری این برنامه به گفت‌وگو پرداخت.

زبان فارسی، نه تنها باعث پیوند عمیق میان فارسی زبانان جهان است بلکه فارسی زبانان می‌توانند از طریق این زبان شیرین با یکدگیر همراه، هم‌نوا و هم‌آواز شوند.

موسیقی فارسی، موسیقی دل‌نوازی است که فارسی زبانان در سراسر دنیا به آن عشق می‌ورزند و می‌شود پای‌مان را از مرزهای سرزمین‌مان فراتر بگذاریم و به افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و ... سفر کنیم.

همین اشتراک در زبان فارسی باعث شده است که شبکه آی‌فیلم فارسی2 برنامه خوانندگی نواهنگ را بسازد تا استعدادهای خوانندگان را کشف و آنان را به دنیای هنر معرفی کند. در ادامه با "محسن کرمی" تهیه‌کننده فصل جدید نواهنگ به گفت‌وگو پرداخته‌ایم.

محسن کرمی تهیه کننده فصل سوم مسابقه خوانندگی نواهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار وب‌سایت آی‌فیلم فارسی گفت: سومین سری برنامه خوانندگی نواهنگ در حال برگزاری است و از زمانی که تیزر مسابقه بر روی آنتن شبکه آی‌فیلم2 رفته، 400 نفر ویدیو فرستاده‌اند و در این مسابقه شرکت کرده‌اند.

کرمی افزود: شرکت‌کنندگان سومین دوره مسابقه نواهنگ از کشورهای تاجیکستان، افغانستان، سوئد، سوئیس، آمریکا، پاکستان و افغانستانی‌های مقیم ایران هستند.

تهیه‌کننده مسابقه خوانندگی نواهنگ در ادامه بیان کرد: شاه رسول قاسمی از افغانستان، عارف جعفری از تهران و تواب آرش از کشور سوئد برای داوری این دوره از مسابقات انتخاب شدند.

این تهیه کننده در ادامه عنوان کرد: کیفیت مسابقه امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر بوده و این مساله را داورها نیز بیان کردند. احساس می‌کنم این دوره از مسابقات بازتاب بسیار زیادی در کشورهای فارسی زبان به خصوص افغانستان خواهد داشت.

تهیه‌کننده مسابقه خوانندگی نواهنگ در پایان اظهار داشت: افغانستانی‌ها بابت اینکه این مسابقه در تلویزیون ایران و شبکه آی‌فیلم افتاده است بسیار خوشحال هستند و امیدوارم برنامه‌های اینچنینی بیشتر ساخته شود.

مصاحبه کننده: هانیه خاوری

نظر شما
ارسال نظر