پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2710
-
الف
+

«کاربلد» ادای دینی به عوامل پشت صحنه سینماست

حسین رفیعی مجری برنامه «کاربلد» از حضورش در این برنامه شبکه آی‌فیلم می‌گوید.

حسین رفیعی مجری برنامه «کاربلد» از حضورش در این برنامه شبکه آی‌فیلم می‌گوید.

حسین رفیعی بازیگر و مجری تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار آی‌فیلم، با بیان اینکه وقت آن رسیده است که عوامل پشت صحنه سینما و تلویزیون بیشتر دیده شوند، درباره حضورش در برنامه «کاربلد» گفت: واقعا تا امروز در هیچ کدام از برنامه‌های سینمایی با جزئیات به روند ساخت یک فیلم یا سریال توجه نشده بود و همیشه در همه برنامه‌ها یا جشنواره‌ها ما ویترین آن اثر، کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده و بازیگران را می‌دیدیم، به عقیده من کلی اتفاق پشت‌صحنه رقم می‌خورد و تعداد زیادی از همکاران ما تلاش می‌کنند که یک اثر سینمایی یا تلویزیونی دیده شود، اما متأسفانه در حقشان ظلم شده و دیده نمی‌شوند؛ مثل بدلکاران که بارها جای یک یا چند بازیگر جلوی دوربین می‌روند و جان خودشان را به خطر می‌اندازند، ولی جایزه اصلی به بازیگر تعلق می‌گیرد.

بازیگر فیلم سینمایی «شش قهرمان و نصفی»، بیان کرد: یکی از دلایلی که باعث شد من اجرای این برنامه را بپذیرم، تجربه خودم در حرفه‌هاییست که به نمایش می‌گذاریم. در واقع ما مهمانانی در برنامه «کاربلد» داشتیم و من با آن‌ها صحبت کردم که با حرفه و شغلشان غریبه نبودم و خودم به زعم حضورم در اجرا و بازیگری هر کدام از آن‌ها را تجربه کرده‌ام؛ البته ما در راستای رسالت شبکه آی‌فیلم خیلی وارد بحث‌های تخصصی و سینمایی نشدیم و نگاهمان بر کلیت ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی است.

وی با بیان اینکه تاکید طراح و کارگردان برنامه «کاربلد» بر صمیمت و بانشاط بودن فضای استودیو و برنامه است، افزود: برای اینکه «کاربلد» به دور از برنامه‌های خشک سینمایی و یکنواخت باشد، کارگردان و طراح، اجرایی از من خواستند که متفاوت‌تر باشد، برای همین اتفاق هم ما یک ماه و نیم یک اتاق فکر داشتیم که بیشتر درباره چه موضوعاتی حرف بزنیم.

رفیعی یادآور شد: به نظر من عشاق سینما دو قشر هستند، دسته اول کسانی که عاشق سینما هستند و به صورت آکادمیک در این زمینه پیش رفتند و تعدادی هم آن کسانی هستند که از سینما و تلویزیون فقط به دنبال شهرت، امضاء و عکس گرفتن هستند. باید به این دسته دوم بگویم که اگر از رسیدن به بازیگری، کارگردانی و ... دنبال معروفیت هستید، اشتباه می‌کنید؛ سینما واقعا بی‌رحم است و در کوتاه‌ترین مدت آدم‌ها را پس می‌زند و به قول بزرگان ماندن در این ورطه سخت است.

بازیگر سریال «پلاک 13» با اشاره به اینکه چندین سال است شبکه آی‌فیلم جزو پرمخاطب‌ترین شبکه‌های تلویزیونی محسوب می‌شود، اظهار کرد: این حرف من طبق نظرسنجی رسمی سازمان صدا و سیماست که چندین سال متوالی شبکه آی‌فیلم و شبکه سه سیما هر دو جزو پربیننده‌ترین شبکه‌های تلویزیونی هستند و فرق آی‌فیلم با دیگر شبکه‌ها در این است که هر آنچه مردم با تلویزیون خاطره دارند را پخش می‌کند.

رفیعی ادامه داد: ما در بسیاری از اماکن عمومی، مطب‌ها، و دفاتر اداری می‌بینیم که تلویزیون‌شان روی شبکه آی‌فیلم تنظیم است و سریال‌های این شبکه را تماشا می‌کنند، از این روی نه تنها شبکه آی‌فیلم، بلکه برنامه «کاربلد» هم کم‌مخاطب نبوده و الحمدالله مورد استقبال قرار گرفته است.

گفتنی است، برنامه تلویزیونی «کاربلد» یکشنبه‌ها ساعت 23:30 از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد در دو نوبت 7:30 و 15:30 روی آنتن می‌رود.

بیشتر بخوانید و ببنید:

جدول پخش شبکه آی‌فیلم

صفحه اینستاگرام آی‌فیلم

مصاحبه کننده: محدثه نعمتی

م ن/م گ

نظر شما
ارسال نظر