پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3203
-
الف
+

نگاهی به بهترین آثار پریوش نظریه به بهانه تولدش

در این گزارش نگاهی به بهترین سریال‌های پریوش نظریه به بهانه تولدش انداخته‌ایم.

در این گزارش نگاهی به بهترین سریال‌های پریوش نظریه انداخته‌ایم.

به گزارش آی‌فیلم، پریوش نظریه  3 بهمن 1348 در شهر گچساران متولد شده است. او دارای مدرک لیسانس تئاتر از دانشگاه هنر است.

پریوش نظریه در سال 1369 وارد عرصه حرفه‌ای و جدی سینما شد. او در سال ۱۳۷۴ با فیلم پدر به کارگردانی مجید مجیدی درخشید و توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره فیلم فجر به دست بیاورد.

در ادامه مهم‌ترین سریال‌هایی را که پریوش نظریه در آن به ایفای نقش پرداخته، معرفی می‌کنیم:

مدینه

این سریال سرگذشت زنی به نام "مدینه" با بازی "پریوش نظریه" را روایت می‌کند که پس از فوت همسرش "جهان" تصمیم می‌گیرد کارخانه به‌ جا مانده از وی را اداره کند. او برای این کار از پسر خوانده‌اش "بهمن" کمک می‌گیرد. جهان در کارخانه شریکی به نام عبدی داشته و حالا بهمن برای خریدن سهم شریک‌شان مبلغ هنگفتی پول نزول می‌کند، اما ماجرا طوری که مدینه و بهمن انتظار داشتند، پیش نمی‌رود و عبدی کشته می‌شود.

از جمله بازیگران این سریال می‌توان به مهرداد صدیقیان، مهدی سلطانی، پریوش نظریه، شبنم مقدمی، مریم کاویانی و آناهیتا افشار اشاره کرد.

زیر پای مادر

فیلمنامه  «زیر پای مادر» را سعید نعمت‌الله نوشته است و این سریال درباره مردی است که فرزند خودش را عاشقانه دوست داشته، اما در تمام طول عمر از دروغی که به او گفته ترس و واهمه دارد.

کامبیز دیرباز،  آتیلا پسیانی، پریوش نظریه، بهناز جعفری، مهدی سلطانی و مجید واشقانی از جمله بازیگران سریال هستند.

سایه‌بان

در خلاصه داستان این سریال آمده: «سایه‌بان قصه زندگی امروز ما و شماست، دو رفیق که در منطقه‌ای کارگرنشین بزرگ شده‌اند، تا پای جان تلاش می‌کنند که چراغ خانه‌های‌شان را روشن نگه دارند.

از بازیگران این مجموعه می‌توان به امین تارخ، هستی مهدوی فر، محمدرضا غفاری، مجتبی پیرزاده، محمد ولی زادگان، رویا جاویدنیا و پریوش نظریه اشاره کرد.

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر