پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5151
-
الف
+

تازه‌های دنیای سینما و تلویزیون

تازه‌ترین خبرهای سینما و تلویزیون را در بسته خبری زیر دنبال کنید.

تازه‌ترین خبرهای سینما و تلویزیون را در بسته خبری زیر دنبال کنید.

به گزارش آی‌فیلم، با توجه به رویداد و اخبار منتشر شده فرهنگی هنری در ۲۴ ساعت گذشته، در این گزارش بخشی از مهمترین این اخبار، از جدیدترین فیلم راه‌یافته به چهلمین جشنواره فیلم فجر تا ثبت 7 فیلم در شورای پروانه ساخت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مرور خواهیم کرد.


«کابل پلاک 10» راهی جشنواره فیلم فجر

فیلمبرداری فیلم سینمایی «کابل پلاک ۱۰» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی نوید محمودی که در سکوت خبری آغاز شده بود اواخر مهر ماه به پایان رسیده است.

فیلم «کابل پلاک ۱۰» هم اکنون در مرحله فنی و پس تولید قرار دارد و سازندگان آن فرم شرکت در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر را تکمیل کرده اند و تلاش دارند تا این فیلم را برای نمایش در جشنواره آماده کنند.

«کابل پلاک ۱۰» مضمونی متفاوت نسبت به سایر فیلم‌های نوید محمودی دارد و در خلاصه فیلم آمده است:

ثریا: لیلی جان چی رو نگاه میکنی؟ آدم که مردن خودشو تماشا نمیکنه


«خداحافظ مادر» روایتگر رشادت‌های طاهره دباغ می‌شود

سریال «خداحافظ مادر» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی و تهیه‌کنندگی سید حامد حسینی، این روز‌ها در شهرک دفاع مقدس در حال تصویربرداری است تا از شبکه پنج سیما پخش شود. تاکنون بیش از ۸۰ درصد این سریال تصویربرداری شده است.

 در این سریال به رشادت‌های طاهره دباغ (با نام اصلی مرضیه حدیدچی) در دوران پس از انقلاب اسلامی توجه شده است.  

طاهره دباغ که به او لقب مادربزرگ انقلاب را داده‌اند، چریک مسلح و زندانی سیاسی در زمان حکومت پهلوی بود. او در دوران تبعید امام خمینی (ره) در پاریس محافظ شخصی خانواده ایشان بود. دباغ از زندانیان سیاسی است که سابقه شکنجه با دستگاه آپولو را داشته و خاطرات وی از این شکنجه‌ها در کتابی ثبت شده است. طاهره دباغ یا مرضیه حدیدچی، در جریان ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی (ره) به رهبر شوروی به‌عنوان یکی از فرستادگان حضرت امام (ره) در جلسه با گورباچف حضور داشت.  

پرویز شیخ‌طادی پیش از این کارگردانی فیلم‌های مختلفی را بر عهده داشته است و سال ۹۶ نیز یک سریال ۱۲ قسمتی با نام «بانوی سردار» و با محوریت بی‌بی مریم بختیاری مادر علی مردان‌خان ساخت که جزو اولین سریال‌ها با محوریت قهرمان ملی زن بود.


«مرد بازنده» و چند فیلم دیگر پروانه ساخت گرفتند

شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی چهارشنبه سوم آذر ماه برای چند فیلم جدید پروانه ساخت صادر کرده است که بر این اساس محمدحسین مهدویان برای فیلم سینمایی «مرد بازنده» به تهیه کنندگی امیر بنان مجوز گرفته است.

فیلمنامه این اثر توسط حسین حسنی، ابراهیم امینی و محمدحسین مهدویان نوشته شده است. مهدویان در حال حاضر فیلم «شیشلیک» را آماده اکران دارد.

این شورا همچنین برای فیلمنامه «پسر مریم» به کارگردانی علی جعفرآباد و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی مجوز ساخت صادر کرده است.

سمیرا برادری هم به عنوان تهیه‌کننده برای فیلمنامه «اشغال» به کارگردانی حامد رجبی مجوز ساخت گرفته است.

پیش‌تر در اولین روز آذر ماه مجوز ساخت فیلم سینمایی «توتو» به کارگردانی محمدابراهیم عزیزی و تهیه‌کنندگی مصطفی کیایی صادر شده بود.

در جلسه اخیرا شورای پروانه نمایش هم در روز سوم آذر فیلم «عینک» به کارگردانی رضا آقایی و تهیه‌کنندگی مهدی عظیمی میرآبادی پروانه نمایش گرفته است که تاریخ اعتبار نمایش آن دو سال خواهد بود.

یکم آذر ماه نیز برای «قصه ماه بی‌بی» به تهیه‌کنندگی محمدرضا اصلانی و کارگردانی امین اصلانی و «ماهی و برکه» به تهیه‌کنندگی هادی انباردار پروانه نمایش صادر شده بود.


جدول پخش شبکه آی فیلم

م ن / س م

نظر شما
ارسال نظر