پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4058
-
الف
+

میزبانی امین زندگانی از 60 هنرمند در «14 اینچ»

به بهانه 11 سالگی شبکه آی‌فیلم، با تهیه‌کننده برنامه «14 اینچ» به گفت‌وگو نشستیم.

 به بهانه 11 سالگی شبکه آی‌فیلم، با فرزام محبی تهیه‌کننده برنامه «14 اینچ» به گفت‌وگو نشستیم.

به گزارش آی‌فیلم، 18 شهریور که برسد، شبکه آی‌فیلم 11 ساله می شود. آی‌فیلم با رسالت بازپخش سریال‌های فاخر و ماندگار تاسیس شد و حالا بنا بر داده‌های مرکز نظرسنجی سازمان صداوسیما، یکی از پربیننده‌ترین شبکه‌های تلویزیون است.

مخاطبان شبکه آی‌فیلم مدتی است که جمعه شب‌ها بیننده برنامه «14 اینچ» از این شبکه هستند. برنامه‌ای که با خاطره‌بازی با بازیگران سریال‌های پرمخاطب سال‌های دور و نزدیک می‌خواهد اوقات و حال خوشی را برای مخاطبانش رقم بزند. اجرای «14 اینچ» بر عهده امین زندگانی است و او هر هفته با بازیگران و کارگردانان این سریال‌ها به گپ و گفت می‌نشیند. در ضمن این گفت‌وگو، بخش‌هایی از سریال‌های به یادماندنی نیز پخش می شود. آیتم‌های موسیقی و خاطره‌بازی و بخش استندآپ کمدی با اجرای میثم درویشان ‌پور از دیگر بخش‌های «14 اینچ» است.

فرزام محبی به عنوان تهیه کننده این برنامه، با اشاره به همکاری‌اش از بدو تاسیس آی‌فیلم با این شبکه، تاکید می کند ساختاری که از روز اول در آی‌فیلم چیده شده تا به امروز خیلی حرفه‌‌ای و خوب بوده است و این شبکه توانسته رسالت خود را به خوبی در نمایش فیلم و سریال به انجام برساند. محبی چینش درست جدول پخش را از جمله دلایل موفقیت شبکه آی‌فیلم در جذب مخاطب می داند. او با اشاره به حضور ۶۰ هنرمند در برنامه «14 اینچ» که ۹۰ درصد آنها بازیگر بوده‌اند،  از استقبال خیلی خوب مخاطبان می گوید و تاکید می کند این اولین برنامه‌ای است که این حجم از هنرمندان را به عنوان میهمان با خود داشته است. تهیه کننده «14 اینچ» خاطرنشان می کند که آی‌فیلم به عنوان شبکه‌ای که رسالتی برای تولید فیلم و سریال ندارد؛ اما با ساخت برنامه‌های کوتاه در راستای سیاست‌هایش می تواند رنگ و لعابی بهتر به ساختارش دهد و مخاطبان بیشتری را جذب کند.

نظرتان درباره آی‌‌فیلم و همکاری‌تان با این شبکه چیست؟

من همزمان با تاسیس آی‌فیلم یعنی ۱۱ سال پیش با این شبکه شروع به همکاری کردم. ساختاری که از روز اول چیده شده تا به امروز خیلی حرفه‌‌ای و خوب بوده و رسالت خود را به خوبی در نمایش فیلم و سریال انجام داده است.

آی‌فیلم طبق آمار مرکز نظرسنجی سازمان صداوسیما جزو پربیننده‌ترین شبکه‌هاست؛ در صورتی که فیلم و سریال تولیدی ندارد. شما علت جذابیت و موفق بودن این شبکه در جذب مخاطب را در چه می بینید؟

قاعدتاً چیدن و تنظیم کنداکتور فیلم و سریال علیرغم تصور خیلی‌‌ها بر آسان بودن آن، اصلا کار ساده‌ای نیست. چینش درست جدول پخش اهمیت زیادی دارد و کاری تخصصی است. خوشبختانه سال‌هاست که شبکه آی‌فیلم از عهده آن به خوبی برآمده و بر مخاطبان خود افزوده است.

نقش برنامه‌های تولیدی آی‌فیلم از جمله برنامه «۱۴ اینچ» در جذابیت این شبکه چقدر است؟

پخش فیلم و سریال، رسالت اصلی شبکه آی‌فیلم است و برنامه‌های تولیدی هم در راستای همین رسالت پیش می روند. برنامه‌های تعاملی از جمله برنامه «۱۴ اینچ» نیز در راستای همین فیلم‌ها و سریال‌ها تولید شده تا با هنرمندان ارتباط برقرار کرده و موجبات رضایت مخاطبان شبکه را فراهم آورند. چیدمان و کنداکتور مناسب و برنامه سازی درست با کمترین هزینه، باعث افزایش این رضایتمندی در میان مخاطبان آی‌فیلم شده است.

«۱۴ اینچ» از جمله برنامه‌های به نسبت جدید شبکه آی‌فیلم است. تا به امروز چه بازخوردی از مخاطبان خود گرفته‌‌اید؟

استقبال مخاطبان خیلی خوب بوده و به نظرم این اولین برنامه‌ای است که این حجم از هنرمندان را به عنوان میهمان خود داشته. تاکنون ۶۰ هنرمند که ۹۰ درصد آنها بازیگر بوده‌اند در برنامه حضور داشته‌اند. این در حالی است که برنامه «۱۴ اینچ» با بودجه‌ای منطقی و اندک ساخته می شود. وب‌سایت آی‌فیلم و صفحه‌های شبکه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی راه‌های ارتباط برنامه «14 اینچ» با مخاطبانش است. درمورد استقبال بینندگان هم باید بگویم که نظرات مردم خیلی مثبت بوده و استقبال چشمگیری ار برنامه داشته‌اند. در وب‌سایت شبکه آی‌فیلم و شبکه‌های اجتماعی مرتبط به شبکه هم بازخوردهای خوبی گرفته‌ایم.

استقبال هنرمندان برای حضور در برنامه چگونه بوده است؟

 خیلی خوب؛ هنرمندان رفاقتی دارند با این شبکه و برای حضور که اصلا مشکلی با آنها نداشتیم و به خوبی استقبال کردند.

انتخاب آقای زندگانی به عنوان مجری برنامه که خود نیز بازیگر هستند چه نقشی در استقبال هنرمندان برای حضور داشته است؟

خیلی؛ قطعاً نقش به‌سزایی داشته است چرا که خود آقای زندگانی از دل هنرمندان برخاسته‌اند. هنرمندان مدعو از نحوه اجرا، نوع بیان و چگونگی پیش بردن گفت‌وگو توسط آقای زندگانی هم راضی هستند و این رضایت در هنگام تماشای برنامه و رفت و آمدهای کلامی که بین مجری و میهمانان برقرار است به راحتی قابل مشاهده است.

آیا قصد ندارید آیتم جدیدی را به برنامه اضافه کنید؟

دو قسمت دیگر این فصل برنامه به اتمام می ‌رسد و اگر قرار باشد به توافق برسیم و فصل بعدی ساخته شود حتماً تغییراتی رخ خواهد داد.

آیا بخش استندآپ کمدی در برنامه حفظ می شود؟

ما از ابتدا دوست داشتیم اگر می‌ خواهیم از سریالی انتقاد کنیم به زبان طنز باشد. البته دلمان می‌ خواست با برخی از سریال‌ها شوخی هم داشته باشیم. استندآپ ارائه شده در هر برنامه هم به سریالی مرتبط است که می‌ خواهیم به آن بپردازیم و از بازیگران و عوامل دعوت کرده‌‌ایم. فکر می‌ کنم این بخش استندآپ کمدی هم یکی از نقاط تمایز «۱۴ اینچ» نسبت به برنامه‌های گفت‌وگو محور و خاطره‌بازی با آثار قدیمی تلویزیون باشد. فکر نمی‌ کنم قبل از «۱۴ اینچ» برنامه‌ای را داشته باشیم که در قالب استندآپ کمدی با سریال‌ها شوخی کرده باشد. وقتی مشخص می‌ شود قرار است کدام‌ سریال را در برنامه معرفی کنیم و به آن بپردازیم، یکسری از نکات و موضوعات سریال را استخراج کرده و با این داده‌ها، محور استندآپ کمدی را طراحی می کنیم.

چه پیشنهادهایی دارید که به مخاطبان آی‌فیلم اضافه شود؟

آی‌فیلم به عنوان شبکه‌ای که رسالتی برای تولید فیلم و سریال ندارد، با ساخت برنامه‌های کوتاه در راستای سیاست‌هایش می‌تواند رنگ و لعابی بهتر به ساختارش دهد و مخاطبان بیشتری را جذب کند. خدا را شکر، تاکنون نیز این گونه بوده است.

به قلم زهرا صلواتی برای شبکه آی‌فیلم

بیشتر بخوانید:

تماشا و دانلود قسمت‌های مختلف برنامه «14 اینچ»

برنده نهمین مسابقه پیامکی آی‌فیلم باشید

ا.ا/ ا.ز

نظر شما
ارسال نظر