پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5105
-
الف
+

تیرانداز و هزار و یک نقش متفاوت

با کارنامه کاری و حرفه‌ای بازیگر مجموعه تلویزیونی «دودکش» بیشتر آشنا شوید.

کارنامه کاری و حرفه‌ای سیما تیرانداز یکی از بازیگران پُرکار کشورمان را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش آی‌فیلم، سیما تیرانداز، متولد ۹ شهریور ۱۳۴۹ است؛ بازیگری که با فیلم سینمایی «هامون» ساخته داریوش مهرجویی به سینما وارد شد و الفبای بازیگری را جدا از تحصیل در رشته ادبیات نمایشی، در کنار گلاب آدینه فراگرفت، البته اولین ایفای نقش تیرانداز در سال 1366 و در سریال «آئینه» بود. 

تیرانداز از جمله بازیگران پر کاری است که تا امروز در 16 فیلم سینمایی حضور داشته و در مجموع در 39 سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است. از جمله آثار مطرح این بازیگر که با آن در تلویزیون به شهرت رسید می‌توان به سریال «حلقه سبز» ساخته ابراهیم حاتمی کیا اشاره کرد. یکی از مولفه‌های روشن در کارنامه بازیگری تیرانداز، همکاری با کارگردان‌های مطرح سینما و تلویزیون است. او حضورش را در سینما در همکاری با داریوش مهرجویی تثبیت کرد و سپس با پیشنهادهای خوبی از سمت کارگردان‌های تلویزیونی روبرو شد و در دهه 70 توانست در سریال‌های «پنجره‌ای رو به آفتاب»، «زندگی»، «پنجره‌ای رو به باغچه»، «وکلای جوان»، آژانس دوستی و ... به ایفای نقش بپردازد.

سیما تیرانداز پس از بازی در سریال «حلقه سبز» و فاصله‌ای چند ساله از تلویزیون، دوباره با بازی در سریال «در چشم باد» مهمان خانه مردم شد و پس از آن در همکاری با سعید سلطانی در سه فصل سریال «ستایش» حضور داشت.

مجموعه‌های نمایشی ستایش، دودکش، سی‌امین روز و نفس گرم، از جمله آثار این بازیگر است که در هر کدام از آن‌ها با شخصیت‌هایی متفاوت مقابل دوربین رفته و توانایی خود را هم در آثار طنز و هم جدی محک زده است.

بچه مهندس، دودکش2 و خانه امن نیز از آخرین کارهای او در تلویزیون محسوب می‌شوند که البته این روزها سریال خانه امن از شبکه آی‌فیلم فارسی در حال پخش است و از سه شنبه 8 تیر ماه فصل دوم سریال «دودکش» روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. 

سیما تیرانداز طی ادوار گذشته همیشه یکی از بازیگران مطرح تئاتر نیز بوده و تا امروز جایزه‌ بهترین بازیگر زن از دهمین جشنواره تئاتر فجر برای نمایش «مرگ یزدگرد»، جایزه‌ بهترین بازیگر زن از بیستمین جشنواره تئاتر فجر و جایزه‌ بهترین بازیگر زن از بیست و هشتمین جشنواره تئاتر فجر برای نمایش «پری خوانی عشق و سنگ» را از آن خود کرده است.

بیشتر بخوانید:

سیما تیرانداز از نقش خود در نفس گرم گفت

چالش سیما تیرانداز در فصل سوم سریال «ستایش»

سیما تیرانداز: من یادم رفته بود اولین سریالی که بازی کردم «آئینه» بود

م ن / س م

نظر شما
ارسال نظر