پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2897
-
الف
+

مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری

در این بسته خبری، مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری خواهیم داشت.

در این بسته خبری، مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری 24 ساعت گذشته ایران و جهان خواهیم انداخت.

به گزارش آی‌فیلم، برای اولین بار در بیش از یک دهه و تنها برای دومین بار در تاریخ یک زن برنده اسکار بهترین کارگردانی شده است. کلویی ژائو یکشنبه شب جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم «سرزمین خانه به دوش‌ها» به خانه برد. پیروزی ژائو او را به اولین زن آسیایی و اولین زن رنگین پوست تبدیل می‌کند که بهترین اسکار کارگردانی را از آن خود کرده است.

فراخوان بیستمین دوره جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به دبیری «داود فتحعلی‌بیگی»، برای برگزاری در مهر و آبان سال جاری منتشر شد. متقاضیان شرکت در این روی می‌توانند از ۱۱ اردیبهشت برای ثبت تقاضای خود جهت شرکت در بخش‌های مختلف به تارنمای ایران تئاتر مراجعه کنند.

مستند «فرزندان شب»، «کارواش» و انیمیشن «خورشید آسمان، خورشید کاشی» در پی طرح مسائل جدایی طلبانه در جشنواره فیلم‌های کُردی لندن، از این جشنواره خارج شدند. این جشنواره از سال ۲۰۰۱ آغاز به کار کرده است؛ و در آن فیلم‌های سینمایی، کوتاه، انیمیشن و مستند که ارتباط مضمونی و محتوایی با فرهنگ کردی دارند، به نمایش در می‌آید.

فانتزی «مورتال کمبت» با بیش از ۲۲ میلیون دلار فروش در اولین هفته اکران، در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه آمریکا قرار گرفت. این فیلم ساخته سایمون مک‌کوید، در اولین هفته اکران ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش کرد و با سبقت گرفتن از رقبای محبوبی چون انیمه سینمایی شیطان‌کش، گودزیلا علیه کونگ، هیچکس و رایا و آخرین دراگون، فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه آمریکا را فتح کرد.

بیشتر بخوانید:

پادری را در آی‌فیلم تماشا کنید

موسیقی تیتراژ سریال «بچه مهندس۴» منتشر شد

ا.ا / س.م

نظر شما
ارسال نظر