پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4024
-
الف
+

آخرین خبرها از جشنواره‌های داخلی

آخرین خبرهای جشنواره‌های داخلی و خارجی را از وب‌سایت آی‌فیلم دنبال کنید.

آخرین خبرهای جشنواره‌های داخلی و خارجی را از وب‌سایت آی‌فیلم دنبال کنید.

به گزارش آی‌فیلم، «شهربانو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

گفتنی است، این فیلم سینمایی به تازگی پروانه نمایش خود را دریافت کرده است.

«شهربانو» فیلمی مادرانه با مضمونی آسیب شناسانه و اجتماعی است که مبتنی بر چالشی در یک خانواده روایت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

خبرهای تازه از جشنواره فجر ۳۹

جزییات تازه از برگزاری جشنواره فجر

داوران بخش مستند و فیلم کوتاه فجر 39

اعضای هیأت داوران بخش‌های مستند و فیلم کوتاه در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

با حکم سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، سعید پوراسماعیلی، امیر توده‌روستا، محمدعلی فارسی، محمد کارت و سام کلانتری به عنوان اعضای هیات داوران ۲ بخش «مستند» و «فیلم کوتاه» جشنواره سی و نهم معرفی شدند و آثار این ۲ بخش رقابتی را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

بر اساس فراخوان جشنواره سی و نهم، هیات داوران این بخش از میان فیلم‌های مستند بلند (بالای ۷۰ دقیقه) حاضر در چهاردهمین جشنواره فیلم مستند «سینماحقیقت»، یک فیلم را به عنوان اثر برگزیده معرفی خواهند کرد. همچنین هیات داوران این بخش از میان فیلم‌های کوتاه حائز شرایط (۳ تا ۱۵ دقیقه) حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، یک فیلم را به عنوان اثر برگزیده معرفی خواهند کرد.

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بهمن ماه ۹۹ همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دبیری سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد برگزار خواهد شد.

جشنواره پویانمایی به تعویق افتاد

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا، در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

این رویداد بین‌المللی قرار بود اسفند ۱۳۹۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شود که شیوع بیماری کرونا برگزاری آن را به سال آینده موکول کرد.

این در حالی است که در مجموع بیش از ۱۶۰۰ اثر پویانمایی از ایران و ۸۴ کشور جهان در اختیار دبیرخانه دایمی این رویداد قرار گرفت که از این میان ۵۵۰ اثر به هنرمندان ایرانی و ۱۰۶۰ اثر به هنرمندان خارجی اختصاص داشت.

دبیرخانه جشنواره در همین حال درباره‌ تعویق این رویداد هنری توضیح داده است: «با توجه به تجربه‌های نه‌چندان موفق برگزاری مجازی رویدادهای سینمایی در جهان، اهمیت رعایت حق مولف و قانون کپی‌رایت از سوی کانون و درعین حال توجه به استانداردهای نمایش فیلم، از برگزاری جشنواره به‌صورت مجازی خودداری و تلاش می‌کنیم این جشنواره را در سال ۱۴۰۰ برگزار کنیم. مجموعه‌ای از بهترین فیلم‌های پویانمایی سراسر جهان جهت نمایش در اختیار جشنواره دوسالانه پویانمایی کانون قرار گرفته ضمن این‌که دو جلد کتاب تخصصی ویژه این رویداد در حال ویراستاری است و برنامه‌ریزی نشست‌های تخصصی نیز صورت گرفته بود.»

بیشتر بخوانید:     

خبرهای تازه از جشنواره‌های داخلی و خارجی

مروری بر تازه‌ترین سریال‌های تلویزیون

آخرین خبرها از جشنواره‌های داخلی و خارجی

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر