پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2147
-
الف
+

حمیده خیرآبادی مادر جاودان سینمای ایران

امروز 30 آذر سالروز تولد زنده‌یاد حمیده خیرآبادی از ماندگارترین مادران سینما و تلویزیون است.

امروز 30 آذر سالروز تولد حمیده خیرآبادی از جاودان ترین مادران سینما و تلویزیون است که سال‌ها در نقش های ماندگار خوش درخشید.

به گزارش آی‌فیلم، زنده‌یاد حمیده خیرآبادی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 30 آذرماه سال 1303 متولد شد و امروز سالروز تولد این بانوی هنرمند است.

به مناسبت تولد این مادر جاودان سینمای ایران یادی از این بانوی فقید دنیای هنر کرده ایم و مروری کوتاه بر ماندگارترین نقش های او داشته‌ایم.

حمیده خیرآبادی مادر ثریا قاسمی دیگر بانوی هنرمند سینمای ایران است که به مادر سینمای ایران نیز مشهور است.

این بانوی هنرمند حضور در تئاتر را از سال 1326 و حضور در سینما را از سال 1332 آغاز کرد و در فیلم و سریال های زیادی مقابل دوربین رفت و با کارگردان های مطرح سینمای ایران همکاری کرد.

حمیده خیرآبادی نقش های ماندگار زیادی را در سینمای ایران خلق کرد که بعد از گذشت سالها هنوز هم با شنیدن نام او خاطرات این نقش ها زنده میشود.

بازی در سریال پدر سالار و نقش ملوک همسر اسدالله خان با بازی محمدعلی کشاورز یکی از ماندگارترین نقش های این بانوی هنرمند در تلویزیون است که سال 72 به کارگردانی اکبر خواجویی رقم خورد و به یکی از ماندگارترین نقش های کارنامه هنری او تبدیل شد.

حمیده خیرآبادی بعد از بازی در سریال پدرسالار سال 73 در مجموعه ماندگار سمندون به کارگردانی ناصر هاشمی مقابل دوربین رفت و در نقش عمه خانم خوش درخشید و با داریوش اسدزاده، ناصر هاشمی و رشید اصلانی در این مجموعه همبازی بود.

سریال خانه سبز به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام در سال 75 ساخته شد و حمیده خیرآبادی در این سریال بازیگر نقش عزیزجون مادر رضا بود که از این مجموعه هم میتوان به یکی از ماندگارترین سریال های حمیده خیرآبادی یاد کرد.

حمیده خیرآبادی در نقش های ماندگار زیادی مقابل دوربین رفته که از جمله آنها میتوان به بازی در سریال در قلب من، قطار ابدی، دردسر والدین، یادداشت های کودکی، با من بمان، سفر سبز، این راهش نیست و بسیاری دیگر از فیلم های سینمایی اشاره کرد.

ه خ/س م

نظر شما
ارسال نظر
پ

منتظرم زمان پحش آسمان من رو بگید😢😢😢😢