پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4250
-
الف
+

مجیدمجیدی: آرزوی ساخت فیلمی درباره امام رضا(ع) را دارم

"مجید مجیدی" از دغدغه‌های همیشگی‌اش برای ساخت فیلمی جدید درباره امام رضا (ع) می‌گوید.

"مجید مجیدی" از دغدغه‌های همیشگی‌اش برای ساخت فیلمی جدید درباره امام رضا (ع) می‌گوید.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از صبح سینما، "مجید مجیدی" در نشست خبری رویداد«سوگ در خانه»در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه با این رویداد به صورت عام برگزار می‌شود فکر می‌کنید فیلمسازان مطرح هم بیایند گفت: ما برای هیئت داوران از "نرگس آبیار" و "رضا میرکریمی" دعوت کردیم. رایزنی‌هایی را در این مسیر داشتیم مثلا با انجمن سینمای جوان که مدیر این انجمن استقبال کردند و امیدواریم این ظرفیت بزرگ در این امر مهم شرکت کنند و شاهد آثار خوبی از سوی آنها باشیم. در روزهای آینده این اطلاع رسانی به خصوص برای کسانی که حرفه‌ای تر به این مساله نگاه می‌کنند بیشتر خواهیم داشت.

مجیدی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری با بیان این نکته که اینکه درباره امام حسین(ع) فیلم بسازم جز آرزوهای من است، گفت: یکی از دغدغه‌های من همیشه این بوده که فیلمی در مورد ساحت مقدس امام رضا(ع) بسازم. ولی واقعیت این است که پرداختن به این مقوله‌ها کار خیلی سختی است و احتیاط‌های زیادی برای آن وجود دارد. مثل فیلم "احمد رضا درویش" که زحمات زیادی برایش کشید و از نزدیک شاهد رنج او بودم و البته قطعا اجرش محفوظ خواهد بود اما واقعیت این است که به دلیل اهمیت این موضوع و حساسیت‌هایی که هست برای فیلمسازها ورود به این عرصه سخت می‌شود. همین فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» حمایت‌هایی داشتیم اما کار بسیار سختی بود.

مجیدی در ادامه گفت: این حوزه و این ایام آنقدر ظرفیت‌های بزرگی در کل دنیا دارد که می‌طلبد چنین جشنواره‌هایی به جشنواره‌های بین‌المللی تبدیل شود. درحقیقت تنها جشنواره‌هایی که می‌شود عنوان جهانی به آنها داد همین مسائل مربوط به آقا امام حسین(ع) است. هر جای دنیا که بروی نام امام حسین(ع) برایشان آشنا است. مثلا شخصیت مهمی مثل گاندی از امام حسین(ع) به عنوان شخصیت برجسته‌ای نام می‌برند.
بیشتر بخوانید

تصاویر فیلم سینمایی «محمد رسول الله»

مجید مجیدی از کرونا نوشت

انتشار نخستین تصویر از «خورشید» مجید مجیدی

کارگردان «بچه‌های آسمان» در ادامه گفت: خودم در تبت دیدم که در ایام ماه محرم بودایی‌ها چه عشق و علاقه‌ای به خود ایام محرم و به خصوص ساحت مقدس آقا امام حسین(ع) دارند. در شهر در این ایام با پرچم‌هایی که در میان آنها نام حضرت ابوالفضل (ع) وجود داشت سقایی می‌کردند. وجوه مقدس آقا امام حسین (ع) و یارانش تنها به حوزه دین خلاصه نمی‌شود. فراتر از این حرف‌ها است. به واسطه این منش و رفتار ایام محرم می‌شود زیبایی‌های این ایام را به دنیا نشان داد و امیدوارم که بتوانیم در سال‌های آینده این رویداد را به یک رویداد بین‌المللی تبدیل کنیم.

م ن/ه خ

نظر شما
ارسال نظر