پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4340
-
الف
+

بیننده دو فیلم ویژه از آی‌فیلم باشید

بیننده دو فیلم سینمایی «روز واقعه» و «عصر روز دهم» از آی‌فیلم عربی باشید.

دو فیلم سینمایی «روز واقعه» و «عصر روز دهم» روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته از آی فیلم عربی پخش می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم، فیلم سینمایی «روز واقعه» که یکی از ماندگارترین فیلم‌هایی است که درباره واقعه عاشورا ساخته شده، پنجشنبه ۶ شهریور روی آنتن آی‌فیلم عربی می‌رود. این فیلم که به کارگردانی شهرام اسدی و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته در سال ۱۳۷۳ ساخته شده، جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده است.

عبدالله، جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو عشق راحله دختر زید دارد. وی در جریان عروسی با راحله ندایی می‌شنود که او را به یاری فرا می‌خواند، عبدالله بیابان به بیابان، واحه به واحه به سمت کربلا می‌تازد و هنگام عصر عاشورا به آنجا می‌رسد و در آن زمان «حقیقت» را بر سر نیزه می‌بیند...

علیرضا شجاع نوری، زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی، مرحوم جمشید مشایخی، زنده‌یاد محمدعلی کشاورز، سعید نیکپور، عنایت‌الله بخشی، ژاله علو، زنده‌یاد حمیده خیرآبادی و لادن مستوفی از جمله بازیگران اصلی این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «روز واقعه» پنجشنبه 6 شهریور ساعت 23:30 به وقت تهران از آی‌فیلم عربی پخش و در ساعت‌های‌ 05:30، 11:30 و 17:30 روز بعد بازپخش می‌شود.

بر اساس این گزارش، فیلم سینمایی «عصر روز دهم» ساخته مجتبی راعی نیز جمعه 7 شهریور از آی‌فیلم عربی پخش می‌شود.

«عصر روز دهم» داستان یک زندگی است؛ زندگی معمولی یک ایرانی که در کربلا و نجف دنبال گمشده‌اش می‌گردد؛ گمشده‌ای که سال‌ها ندیده است، اما همچنان به آن عشق می‌ورزد. این فیلم، ماجرای دو خواهر است که در جریان جنگ تحمیلی از یکدیگر دور می‌افتند و بعد از سال‌ها باهم روبرو می‌شوند.

این فیلم به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی در سال ۱۳۸۷ ساخته شده و بازیگرانی چون هانیه توسلی، احمد مهرانفر، زهره حمیدی، سلیمه رنگزن و آفرین عبیسی در آن به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «عصر روز دهم» جمعه 7 شهریور ساعت 23:30 به وقت تهران از آی‌فیلم عربی پخش و در ساعت‌های‌ 05:30، 11:30 و 17:30 روز بعد بازپخش می‌شود.

ا.ا/ ا.ز

نظر شما
ارسال نظر