پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
6736
-
الف
+

دوره آنلاین شاهنامه‌شناسی با استاد کزازی

پروفسور کزازی، استاد پیشکسوت و چهره ماندگار زبان و ادبیات پارسی برای اولین بار دوره‌های مجازی شاهنامه شناسی برگزار می‌کنند.

پروفسور کزازی، استاد پیشکسوت و چهره ماندگار زبان و ادبیات پارسی برای اولین بار دوره‌های مجازی شاهنامه شناسی برگزار می‌کنند.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روابط عمومی آکادمی بین المللی علم، نخستین دوره مجازی شاهنامه شناسی با پروفسور میرجلال الدین کزازی از  هفتم مردادماه سال جاری آغاز خواهد شد.

این دوره به صورت مجازی و طی ده جلسه برگزار می‌شود و علاقمندان از خارج از ایران نیز میتوانند در این دوره شرکت کنند.

در شرح این دوره آموزشی آمده است: "در نخستین دوره از دوره‌های شاهنامه شناسی، ناگزیر از آنیم که به بنیادها و خاستگاه‌هایی بپردازیم که شاهنامه، چونان شاهکاری رزمنامه‌ای، از آنها مایه گرفته است و بر آنها استوار گردیده است. اگر خواستار شناخت شاهنامه، با زمینه‌هایی چون اسطوره و حماسه، به بسندگی آشنایی نیافته باشد، هرگز نمی‌تواند به شناختی سنجیده و بآیین و دانشورانه، از این نامه‌ی نامی گرامی که نامه‌ی فرهنگ و منش و اندیشه‌ی ایرانی است، دست یابد."

معنای اسطوره، خاستگاه آن، ناخودآگاهی های سه گانه، اسطوره و تاریخ، اسطوره و رویا، اسطوره و حماسه، گونه‌های حماسه،  اسطوره و هنر، و اسطوره در دوران ما از مباحثی هستند که دکتر میرجلال‌الدین کزازی در این دوره به آنها خواهد پرداخت.

میرجلال‌الدین کزازی استاد دانشگاه، شاعر، نویسنده، مترجم، شاهنامه‌پژوه و پژوهشگر برجستهٔ ایرانی در زبان و ادب فارسی است. او از چهره‌های ماندگار فرهنگ و ادب ایران در پنجمین همایش چهره‌های ماندگار به سال ۱۳۸۴ است. وی مشهور به بهره‌گیری از واژه‌های پارسی سره در نوشته‌ها و گفتار خود است. کزازی، عضو هیئت امنای بنیاد فردوسی است.

ترجمهٔ او از انه‌اید ویرژیل به فارسی، برندهٔ جایزهٔ کتاب سال ۱۳۷۹ شده‌است؛ همچنین تألیف او با نامِ نامه باستان برپایهٔ شاهنامه که تاکنون ۲۰ جلد آن به چاپ رسیده‌است، رتبه نخستین پژوهش‌های بنیادین در جشنواره بین‌المللی خوارزمی را به‌ دست آورده‌ است.

علاقمندان به ثبت نام در این دوره میتوانند برای اطلاعت بیشتر با شماره تماس 09352000012 در ارتباط باشند و یا به نشانی اینترنتی http://elm.ac/kazzazi/ مراجعه کنند .

لازم به توضیح است دوره آموزشی شاهنامه شناسی توسط میرجلال الدین کزازی به صورت آنلاین از تاریخ ششم مردادماه روزهای سه‌شنبه از ساعت 20 تا 21:30 به مدت 10 هفته برپا می‌شود.

 

ب س

نظر شما
ارسال نظر