پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3927
-
الف
+

فروش حداقلی سینماها در ایام کرونا

با بازگشایی سینماها در ایام کرونا، آمار فروش بلیت فروشی همچنان در حداقل‌ترین سطح خود قرار دارد.

با بازگشایی سینماها در ایام کرونا، آمار فروش بلیت فروشی همچنان در حداقل‌ترین سطح خود قرار دارد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از صبا، با بازگشایی سینماهای سراسر کشور  از اول تیرماه پس از تعطیلی ۴ ماهه به دلیل شیوع ویروس کرونا، سامانه‌های بلیت فروشی اینترنتی نیز پس از حاشیه راه اندازی سامانه «سمفا» فعالیت‌شان را آغاز کردند.

«ایران‌تیک»، «آسان پرداخت»، «سینما بلیت» و «سینماتیکت» چهار سامانه‌ای بودند که از روز یکشنبه ۱ تیرماه فعالیت‌شان آغاز شد که به غیر از سینماتیکت آن سه سامانه رقبای جدید این بازار هستند.

حال بر اساس آماری که تا ساعت ۱۱ روز دوشنبه دوم تیرماه از سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری ثبت شده در «سمفا» به دست آمده است برای روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه کلا ۳۹۸ بلیت توسط مردم خریداری شده است.

نکته قابل توجه درباره این آمار این است که فروش بلیت در سالن های سینما اندک بوده است؛ رقم هایی در اندازه یک تا ۶ بلیت.

به طور مثال در حوزه سینمای داستانی «جهان با من برقص» که در دی و بهمن ماه سال ۹۸ نیز روی پرده بوده است توانسته در یک نوبت فروش بلیت در یک سینما رقم ۶ را به عنوان بیشترین تعداد بلیت فروخته شده در یک سانس به نام خود ثبت کند. «شنای پروانه» با فروش ۵ بلیت در مرتبه بعدی قرار گرفته است.

همچنین مسنتد «جایی برای فرشته‌ها نیست» که در گروه هنروتجربه اکران شده است ۶ عدد بلیت در یک سانس در سینما فرهنگ فروخته است.

سریال «هم‌گناه» که قرار بود علاوه بر پخش در نمایش خانگی، در پردیس سینمایی کوروش نیز اکران محدود داشته باشد بیشترین تعداد فروشش در یک سانس، ۵ عدد بوده است.

«عطر داغ»، «یادم تو را فراموش»، «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» و «چهل و هفت» دیگر فیلم‌هایی هستند که رقم فروش بلیت شان مشخص شده است.

کل میزان فروش بلیت‌های سینمایی تاکنون ۴۱۸۳۰۰۰۰ به ریال بوده است.

قرار است به زودی آمار فروش روزانه فیلم‌های سینمایی در سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) قابل مشاهده باشد.

م ن / س م

نظر شما
ارسال نظر