پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4349
-
الف
+

چه کسی بازیگر "سنجرخان" می‌شود؟

تصویربرداری و انتخاب بازیگران و عوامل سریال «سنجرخان» آغاز شد.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی "سنجرخان" از شروع تصویربرداری و انتخاب بازیگران و عوامل خبر داد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری تسنیم، همین چندی پیش بود که بعد از کش و قوس‌های فراوان، آخرین فیلمنامه سیدضیاءالدین درّی به کارگردانی محمدحسین لطیفی رسماً وارد مراحل پیش‌تولید شد. سریال‌هایی که باید در تلویزیون ساخته شوند تا قهرمانانی همچون سنجرخان و دیگر نام‌آوران ایران و کردستان را مردم بشناسند. شناخت تاریخ با همه ابعادش برای آیندگان لازم است و فقط باید به خوبی روایت شوند. لطیفی کارگردان سریال در آیین رسمی اعلام کرد که سه تا چهار ماه برای پیش‌تولید درنظر گرفته‌ایم و براساس برنامه‌ریزی‌ها فیلمبرداری سریال هم حدود 6 تا 8 ماه طول می‌کشد.

سنجرخان وزیری، مشهور به سردار اکرم، در زمانی که روس‌ها مناطق مختلف ایران از جمله کردستان را اشغال کرده بودند، با آگاهی از عمق بحران و فشارهای زیاد اشغالگران، ابتدا با فرستادن نامه‌هایی به حاکم سنندج و کسب اجازه، درخواست اذن جنگ کرد و بعد از ناامید شدن از حمایت آنها، در آغاز کار، به جنگ با قشون انگلستان برخاست و با شکست انگلیسی‌ها، راه جنگ با روس‌ها برای او هموارتر شد. او با اتکا به نیروهای مردمی روستاهای اطراف سنندج، راهی میدان نبرد با روس‌ها شد.

در روزهای پیش‌تولید به سراغِ حسین جلالی تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی رفتیم و او توضیحاتی درباره انتخاب بازیگران و شروع تصویربرداری داد. حسین جلالی تأکید کرد: این سریال تلویزیونی 26 قسمت 40 دقیقه‌ای طراحی شده و سه تا چهار ماه پیش‌تولید طول خواهد کشید. ان‌شاءالله بتوانیم از پاییز مراحل تولید را آغاز کنیم؛ چرا که هم زمستان و بهار داریم و طوری طراحی کرده‌ایم که براساس تقویم پیش برویم و مشکلی پیش نیاید بهار 1400 کار تمام شود.

او درباره انتخاب بازیگران به خبرنگار تسنیم  گفت: هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم اما امکان دارد برای نقش "سنجرخان" از بازیگر بومی استفاده کنیم تا همچنان که در واقعیت "سنجرخان" شخصیت گمنامی بود از بازیگران گمنامِ کاربلد استفاده کنیم. روزهای آینده تست‌زنی آغاز می‌شود تا به بازیگران این سریال برسیم. بازیگران حرفه‌ای شناخته‌شده هم مدنظر داریم که شاید انگشت‌شمار در پروژه استفاده کنیم.

ه خ/ ا ز

نظر شما
ارسال نظر