پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3986
-
الف
+

جزئیات برگزاری آنلاین جشنواره کن اعلام شد

بازار آنلاین جشنواره فیلم کن از ۲۲ تا ۲۶ ژوئن (۲ تا ۶ تیر) در پایگاه اینترنتی سیناندو (Cinando) برگزار می‌شود.

بازار آنلاین جشنواره فیلم کن از ۲۲ تا ۲۶ ژوئن (۲ تا ۶ تیر) در پایگاه اینترنتی سیناندو (Cinando) برگزار می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از ایرنا، هزینه ورودی به بازار آنلاین فیلم کن (The online Marché) برای افرادی که تا قبل از ۲۹ مه (۹ خرداد) نام‌نویسی کنند، ۱۰۳ دلار و برای آن دسته از علاقه‌مندانی که پس از این تاریخ دست به کار شوند، ۲۱۲ دلار خواهد بود. در حالیکه در دوره‌های قبلی جشنواره علاقه‌مندان به سینما برای شرکت در بازار فیلم کن باید با توجه به زمان نام‌نویسی، حداقل ۳۴۷ دلار و حداکثر ۴۷۱ دلار پرداخت می‌کردند. علاوه بر این، دسترسی به کارگاه‌ها و کنفرانس‌های بازار نیز منوط به پرداخت هزینه جداگانه بود.

تیری فرمو (Thierry Fremaux) دبیر جشنواره کن در بیانیه‌ای گفت: هیچکس نمی‌داند در نیمه دوم سال (میلادی) چه پیش خواهد آمد و آیا برگزارکنندگان رویدادهای بزرگ سینمایی، چون جشنواره کن، قادر خواهند بود در سال ۲۰۲۰ این رویدادها را برگزار کنند یا نه. بنابراین کن تصمیم گرفت شکل برگزاری این جشنواره را با شرایط غیرعادی امسال تطبیق دهد.

در بازار آنلاین کن غرفه‌هایی مجازی به کمپانی‌های فروش تولیدات سینمایی اختصاص داده خواهد شد تا بتوانند فیلم ها و پروژه‌های در دست ساخت خود را به نمایش گذاشته و با خریداران ارتباط بگیرند. در این بازار همچنین غرفه‌هایی مجازی نیز برای صندوق‌های فیلمسازی و گروه‌های فیلمبرداری محلی در نظر گرفته شده است.

هسته اصلی این بازار اتاق‌های نمایش آنلاین است که در آنها ۱۵ سینمای مجازی براساس یک جدول زمانی مشخص فیلم‌هایی را نمایش خواهند داد. تکرار این فیلم‌ها برای خریدارانی که در مناطق زمانی متفاوت زندگی می‌کنند، به تناسب نمایش داده خواهد شد.

جشنواره کن ۲۰۲۰ که ابتدا قرار بود اواسط ماه مه برگزار شود به دلیل شیوع کروناویروس به اواخر ماه ژوئن و اوایل ماه ژوئیه (تیر و مرداد ۹۹) موکول شد. اما پس از آن که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد جشنواره‌های فرهنگی تا اواسط ماه ژوئیه نمی‌توانند فعالیت خود را در این کشور از سرگیرند، برگزار کنندگان این بزرگترین جشنواره سینمایی سال، گزینه برگزاری فیزیکی جشنواره امسال را حذف کردند.
ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر