پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5364
-
الف
+

فجر 38/ بازیگر رکورددار فجر 98

"جواد عزتی" با 5 فیلم، پرکارترین بازیگر سی و هشتمین دوره از جشنواره فیلم فجر است.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر  از ۱۲  بهمن آغاز شده و  ۲۲ بهمن به کار خود پایان می‌دهد  . 

به گزارش آی‌فیلم: این جشنواره شامل بخش های مختلف؛ از جمله مسابقه سینمای ایران یا سودای سیمرغ (فیلم های سینمایی داستانی/ پویانمایی فیلم‌های بلند داستانی که دارای پروانه ساخت یا نمایش از سازمان سینمایی باشند و تا قبل از بهمن ۱۳۹۸ اکران عمومی نشده و در هیچیک از رویدادها و جشنواره‌های سینمایی داخلی و خارجی به نمایش در نیامده باشند)، نگاه نو (فیلم اول کارگردان: داستانی/ پویانمایی فیلمساز یا کارگردان اول، به هنرمندی اطلاق می‌شود که برای ساخت یا نمایش فیلم سینمایی خود برای نخستین بار، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان سینمایی کسب کرده باشد و پیش از این اثری از وی به عنوان فیلم سینمایی اکران یا در رویدادهای داخلی یا خارجی معرفی نشده باشد)، مستند بلند، کوتاه داستانی (با زمان نمایش حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ دقیقه)، مسابقه تبلیغات سینمای ایران و مسابقه تجلی اراده ملی است. 

در این دوره جشنواره، ۱۱۵ فیلم سینمایی به همراه ۳۶ فیلم مستند فرم ثبت‌نام جشنواره را تکمیل کرده‌اند که در میان فیلم‌های سینمایی، ۳۷ اثر به فیلمسازان اول اختصاص دارد. حضور پررنگ هنرمندان و اصحاب رسانه در این دوره همچون دوره‌های قبل، نوید آثاری را می‌دهد که در سال 99 مخاطبان زیادی را مقابل پرده نقره‌ای بکشاند. 

جواد عزتی را با 5 فیلم‌ می‌توان رکورد‌دار این دوره از جشنواره شمرد. 

1- «شنای پروانه» به کارگردانی "محمد کارت"

 ایفای نقش  حجت در «شنای پروانه» به کارگردانی "محمد کارت" یکی از نقش‌های قابل توجه او در فجر سی و هشتم است او در  ابتدای فیلم مردی‌ست که در مقابل سیلی ناحق سرش را پایین می‌آورد و عذرخواهی می‌کند ولی در جریان این داستان به آدمی که تبدیل به شکنجه‌گر می‌شود و آن سویه‌ی تاریکش را که به نظر می‌رسد همه‌ی آدم‌های دوروبرش دارند بیدار می‌کند، تحولی است که اجرای خوبی دارد ولی به دلیل شخصیت‌پردازی گذرا منطق داستانی‌اش لنگ می‌زند. رابطه‌ی حجت با بقیه‌ی آدم‌های قصه آن‌قدر پرداخته نمی‌شود که درک کنیم حجت منطقی چرا به خاطر هاشم یا حتی پدر پروانه تا این حد جلو می‌رود.

محمد کارت  کارگردان این فیلم درباره نقش‌آفرینی جواد عزتی که کاراکتر اصلی این فیلم است، گفت: هوش جواد عزتی باعث شد این قهرمان در داستان شکل بگیرد. او یک آدم معمولی بود که یک حرکت قهرمانانه انجام داد و اگر قرار باشد فیلم من نماینده‌ای از جنوب شهر داشته باشد شخصیت حجت است. من نمی‌خواستم فیلمی ضد جنوب شهر بسازم.

2- «آتابای» به کارگردانی نیکی کریمی

فیلم سینمایی آتابای به کارگردانی و تهیه کنندگی نیکی کریمی  دیگر فیلمی‌ست که جواد عزتی در آن به ایفای نقش پرداخته است. کاظم که به اسم آتابای در روستای خود (در اطراف شهر خوی) معروف است، از معدود افرادی در روستا است که به قول اهالی این قریه، یک آدم حسابی شده. او از ژاپن برگشته و با تشکیل تورهایی و آوردن یک سری توریست داخلی و خارجی به این روستا، کاری کرده که اهالی منطقه سر و سامان بگیرند و از همین رو در میان همه محبوب است. کاظم اما زندگی تلخ و تیره‌ای در گذشته خود دارد که رفته رفته رازهای آن برملا می‌شوند. 

3- «دوزیست» به کارگردانی "برزو نیک‌نژاد"

دوزیست» یک فیلم اجتماعی است که دومین همکاری سعید خانی و برزو نیک‌نژاد است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «حمید: دوزیسته دیگه، نره زیر آب که، میره زیر دست و پا له میشه…»

4- «مغز استخوان» به کارگردانی "حمیدرضا قربانی"

در خلاصه داستان فیلم آمده است:الان مسئله‌ شما چیه؟! می‌خواین بگین قانونی نیست؟! یعنی اینجا همه‌چی همیشه قانونی اتفاق می‌افته؟! هممون درستیم؟! هیچکی هیچ غلطی نکرده تا حالا؟!

بابک حمیدیان، جواد عزتی، بهروز شعیبی، پریناز ایزدیار و نوید پورفرج بازیگران اصلی فیلم هستند.

5- «خورشید» به کارگردانی "مجید مجیدی"

 این فیلم پس از چند روز تاخیر و در حالی که فیلم رزرو «پسر کشی» به جای آن به بخش سودای سیمرغ وارد شده است، به بخش مسابقه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بازگشت.

اینک پس از چند روز انتظار، نسخه نهایی «خورشید» آماده نمایش شده  و قرار است اولین اکران مردمی این فیلم، ساعت ۱۹  روز چهارشنبه ۱۶ بهمن با حضور بازیگران و دیگر عوامل، در پردیس سینمایی ایران مال برگزار شود. مجید مجیدی در دهمین فیلم سینمایی خود با نام «خورشید» به کودکان کار که مسأله اجتماعی مهم این روزهاست، می‌پردازد.

علی نصیریان، جواد عزتی و طناز طباطبایی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

س ح / س م

نظر شما
ارسال نظر