پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2659
-
الف
+

پشت‌صحنه فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله»

«محمد رسول‌الله» به کارگردانی "مجید مجیدی" داستان زندگی حضرت محمد (ص) را روایت می‌کند.

به گزارش آی‌فیلم، فیلم‌ سینمایی «محمد رسول‌الله» به کارگردانی "مجید مجیدی" داستان زندگی کودکی محمد رسول‌الله  را روایت می‌کند. این فیلم در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ برای اولین بار برای اهالی سینما اکران شد. اکران سراسری محمد رسول‌الله از روز ۵ شهریور ۱۳۹۴  در ایران و همزمان با افتتاحیه جشنواره فیلم مونترال کانادا آغاز شد.

این فیلم در شهرک سینمایی پیامبر اعظم که در ۵۵ کیلومتری شهر قم قرار دارد، ساخته شده‌است. در این شهرک، ماکت شهرهای مکه و مدینه با مشخصات ۱۴۰۰ سال قبل، در مقیاس یک به یک (مختصات واقعی) طراحی و ساخته شده‌است و قرار است پس از پایان فیلمبرداری، از این دکور تحت عنوان شهرک سینمایی پیامبر اعظم برای دیگر پروژه‌های سینمایی دربارهٔ تاریخ اسلام استفاده شود.

فیلم سینمایی «محمد رسول الله» پرهزینه‌ترین و بزرگترین پروژه فیلمسازی تاریخ سینمای ایران محسوب می‌گردد، البته بیشتر هزینه این فیلم صرف ساخت شهرک سینمایی شده‌است. بخش‌هایی از این فیلم (مربوط به واقعه جنگ اصحاب فیل) در کشور آفریقای جنوبی فیلمبرداری شده‌است.

علیرضا شجاع‌نوری، ساره بیات، مهدی پاکدل، مینا ساداتی و رعنا آزادی‌ور از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

قرار است این فیلم پنجشنبه و جمعه این هفته در دو قسمت از تلویزیون پخش شود. براساس جدول پخش شبکه یک، پنجشنبه ۲۳ آبان ساعت ۲۲ قسمت اول و جمعه ۲۴ آبان ساعت ۱۶ قسمت دوم فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله (ص)» به نمایش در می‌آید.

 

 

س.ح/ س.م

نظر شما
ارسال نظر