پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
6290
-
الف
+

نویسنده «راننده تاکسی»، مهمان ویژه جشنواره فجر

پل شرایدر، فیلم‌نامه نویس شهیر آمریکایی، مهمان ویژه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر است.

پل شرایدر، فیلم‌نامه نویس شهیر آمریکایی، مهمان ویژه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر است.

 جشنواره جهانی فیلم فجر که سال گذشته میزبان چهره‌های مطرحی همچون الیور استون و الیویه مگاتون بود، امسال هم تلاش داشته برگ‌برنده‌هایی را در حوزه دعوت از چهره‌های معتبر سینمای جهان رو کند.

پل شرایدر فیلمنامه‌نویس مطرحی که همکاری با فیلمسازانی همچون مارتین اسکورسیزی را در کارنامه دارد، مهمترین چهره بین‌المللی دعوت شده به جشنواره جهانی فجر محسوب می‌شود؛ سینماگری که دیروز در پردیس چارسو حاضر شد و در قالب کارگاه دارالفنون بخشی از تجربیات و دانش خود در زمینه فیلمنامه‌نویسی را با علاقمندان حاضر در این رویداد به اشتراک گذاشت.

شرایدر در بخشی از این کارگاه اینگونه بخشی از ملاحظات خود در حوزه فیلمنامه‌نویسی را تشریح کرد؛ «وقتی فیلمنامه در شما احساس بدی به وجود می‌آورد در دیگران هم احساس بدی ایجاد می‌کند. نکته دیگر این است که اگر به چیزی باور ندارید آن را ننویسید. شما با خلاصه داستان می‌توانید بفهمید چه اتفاقی در ادامه فیلمنامه‌تان خواهد افتاد. در ضمن اگر حساس باشید که من کجای این داستان قرار دارم و آن را برای شخص دیگری می‌نویسید، به‌خوبی از عهده کار نگارش فیلمنامه برنمی‌آیید.»

فیلم‌نامه‌نویس «راننده تاکسی» در ادامه برنامه‌های حضورش در ایران، فردا صبح در قالب نشست رسانه‌ای مقابل اصحاب رسانه می‌نشیند تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران ایرانی باشد.

ب س / س م

نظر شما
ارسال نظر