پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4786
-
الف
+

«توران خانم» روایت مادر علمِ تعلیم و تربیت نوین در ایران

همزمان با زادروز "توران میرهادی"، اکران اینترنتی مستند «توران خانم» آغاز می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روابط عمومی پروژه، ۲۶ خردادماه همزمان با زادروز توران میرهادی، اکران اینترنتی مستند «توران خانم» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب آغاز می‌شود.

"رخشان بنی‌اعتماد" و "مجتبی میرتهماسب" از مهرماه سال ١٣٩١ تا آبان‌ماه ١٣٩۵ و آخرین روزهای حیات توران میرهادی همراه او بودند و لحظات زندگی و تلاش‌هایش برای انتشار فرهنگ‌نامه کودکان و نوجوانان را ثبت کردند. ماحصل این کار مستند «توران خانم» است که به‌عنوان هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های مستند «کارستان» آماده نمایش شده است.

"توران میرهادی"، معمار نهادهای کودکی و مادر علمِ تعلیم و تربیت نوین در ایران، بنیان‌گذار مدرسه فرهاد، شورای کتاب کودک و فرهنگ نامه کودکان و نوجوانان و نهادهای بسیار دیگر در زمینه کودکان این سرزمین است. در این فیلم، تلاش‌ها و نگرانی‌های توران‌خانم در واپسین سال‌های زندگی‌اش را برای تداوم کارها و اندیشه‌هایش برای رشد کودکان این سرزمین دیده می شود.

رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب قصد دارند فیلم «توران خانم» را در فضای اینترنت، همزمان در داخل و خارج از کشور اکران کنند و تمام درآمد حاصل از فروش بلیط این اکران را در اختیار «شورای کتاب کودک» و «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» قرار دهند.

مستند «توران خانم» همزمان با روز تولد توران میرهادی از ساعت ۷ بعدازظهر روز ۲۶ خردادماه فقط به مدت ۴۸ ساعت نمایش داده خواهد شد.

س م/ ص گ

نظر شما
ارسال نظر