پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4940
-
الف
+

اشتراکات فرهنگی ، موضوع تولیدات آی‌فیلم2

شبکه بین‌المللی آی‌فیلم2 به صورت 24 ساعته برنامه‌های خود را به زبان دری پخش می‌کند.

ناصر حجازی‌فر، مدیر کانال آی‌فیلم۲، این کانال را راه ارتباطی با فارسی زبانان جهان دانست که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهد کرد.

به گزارش آی‌فیلم، کانال آی‌فیلم 2 با حضور عبدالعلی علی عسکری، رییس رسانه ملی امروز ۲۶ اسفند در مجموعه سعادت‌آباد معاونت برون مرزی، افتتاح شد.

حجازی‌فر، مدیر کانال آی‌فیلم 2 در گفت‌وگویی زبان، حوزه فرهنگ و تمدن مشترک و پیشینه تاریخی منطقه را دلیلی برای راه‌اندازی شبکه تلویزیونی مشترک بین ایران، افغانستان و تاجیکستان شمرد و افزود: پخش سریال‌های ایرانی از برخی کانال‌های افغانستان مورد استقبال مخاطبان واقع شده بود که یکی از دلایل عمده آن به غیر از کیفیت کارهای نمایشی ایران، محتوای مناسب آنها در مقایسه با سریال‌های ترکی، هندی و غربی بود و همین دلیل ظرفیت و شرایط حضور ما در منطقه را فراهم کرده بود.

وی درخصوص سیاست‌های این شبکه اضافه کرد: ما همان سیاست‌های حوزه برون مرزی را که در کانال‌های عربی و انگلیسی دنبال می شود، در اینجا هم لحاظ می‌ کنیم. تنها تفاوت این کانال ها در ملاحظات محتوایی مربوط به حوزه جغرافیایی مخاطب است و تمام تلاش ما این خواهد بود که به شعار شبکه یعنی «دوستِ خوبِ خانواده» وفادار بمانیم. مدت پخش این کانال ۲۴ ساعته است که مثل کانال‌های عربی و انگلیسی شبکه، ۶ ساعت پخش اصلی و سه بار تکرار خواهد داشت. این کانال در افغانستان، تاجیکستان و دیگر کشورهای منطقه که دارای جمعیت فارسی‌زبان‌ هستند و دیگر فارسی‌زبانان جهان قابل دریافت خواهد بود.

مدیر کانال آی‌فیلم 2 در خصوص جدول پخش و برنامه‌های این شبکه افزود: عمده زمان پخش کانال به فیلم و سریال تعلق خواهد گرفت، ولی طبیعی است که برنامه‌هایی درباره اشتراکات فرهنگی و پیشینه تمدنی و گزارش‌هایی در حوزه فیلم و نمایش هم تولید خواهیم کرد.

س ح/ س م

نظر شما
ارسال نظر