پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2989
-
الف
+

شبنم قلی‌خانی و همکاری با جلال‌الدین معیریان

شبنم قلی‌خانی از اولین تجربه همکاری خود با جلال‌الدین معیریان گفت.

شبنم قلی‌خانی از اولین تجربه همکاری خود با جلال‌الدین معیریان گفت.

شبنم قلی‌خانی فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد کارگردانی تئاتر است. وی بازیگری را در سال ۱۳۷۶ و با نمایش «آنتیگونه» آغاز کرد. او بازی در سینما را از سال ۱۳۷۹ با ایفای نقش حضرت مریم در فیلم «مریم مقدس» به کارگردانی شهریار بحرانی تجربه نمود. نخستین کار این هنرمند در تلویزیون، با مجموعه‎ی «اولین شب آرامش» (۱۳۸۴) ساخته‎ی احمد امینی رقم خورد.

قلی‌خانی، در زمینه‌های دیگری چون تدریس، نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های مستند و کوتاه نیز سابقه فعالیت دارد. او کار خود را به عنوان کارگردان، با ساخت مستند کوتاهی به نام «واقعیت یک فروشنده‎ی خیابانی» آغاز نمود. این هنرمند ساخت فیلم‌های کوتاهی چون «خونه»، «زندگی»، «روز» و «امروز سه‌شنبه‌ست» را در کارنامه هنری‌اش دارد.

وی همچنین در مجموعه‌های «ما چند نفر» (۱۳۸۵)، «نردبام آسمان» (۱۳۸۸)، «پنجمین خورشید» (۱۳۸۸)، «پنج کیلومتر تا بهشت» (۱۳۹۰) و «سرزمین کهن» (۱۳۹۲) و فیلم‌هایی نظیر «عطش» (۱۳۸۱)، «شور شیرین» (۱۳۸۸)، «بزرگ‌مرد کوچک» (۱۳۹۱) ، «پنجشنبه آخر ماه» (۱۳۹۰) و «هشت و نیم دقیقه» (۱۳95) به نقش‌ آفرینی پرداخته‌ است.

از جمله دستاوردهای او می‌توان به دریافت جایزه‎ی بهترین بازیگر زن از پلت‌فرم طلایی جشنواره‌‎ی روسیه و گواهینامه‎ی موفقیت و دستاورد از دومین جشنواره‎ی فیلم ایرانی کانادا اشاره کرد.

ص.گ/ط ه

نظر شما
ارسال نظر