پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2707
-
الف
+

دارویش فرهنگ از بزرگ‌ترین شانس‌های زندگی‌اش گفت

داریوش فرهنگ در گفت‌وگو با آی‌فیلم از بزرگ‌ترین شانس‌های زندگی‌اش گفت.

داریوش فرهنگ در گفت‌وگو با آی‌فیلم از بزرگ‌ترین شانس‌های زندگی‌اش گفت.

داریوش فرهنگ درخشانی فارغ‌التحصیل رشته‌ کارگردانی تئاتر از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. وی فعالیت در تئاتر را از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد و دو سال بعد گروه تئاتر پیاده را تأسیس کرد.

وی در سال ۱۳۵۹ با ایفای نقش در فیلم کوتاه «سلندر» به کارگردانی واروژ کریم‌مسیحی، قدم به عرصه‌ی سینما گذاشت و پس از آن با فیلم‎نامه‌نویسی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم ۶۵ دقیقه‌ای «رسول پسر ابوالقاسم» (۱۳۶۰) فعالیت حرفه‌ای در سینما را تجربه کرد. نخستین ساخته‌ی تلویزیونی او با نام «سلطان و شبان» (۱۳۶۱) با استقبال زیادی از طرف مردم روبه‌رو شد.

وی کارگردانی فیلم‌هایی چون «طلسم» (۱۳۶۵)، «شب‌های تهران» (۱۳۷۹)، «تکیه بر باد» (۱۳۷۹)، «رز زرد» (۱۳۸۱) و «یک گزارش واقعی» (۱۳۸۷) و مجموعه‌هایی نظیر «تولدی دیگر» (۱۳۷۷)، «طلسم‎شدگان» (۱۳۸۳)، «راه شب» (۱۳۸۵) و «خنده در باران» (۱۳۸۹) را در کارنامه هنری‌اش دارد.

او همچنین به عنوان بازیگر در مجموعه‌هایی نظیر «تصمیم نهایی» (۱۳۸۰)، «معصومیت از دست رفته» (۱۳۸۰)، «پنج‎ کیلومتر تا بهشت» (۱۳۹۰)، «کلاه پهلوی» (۱۳۹۱)، «محمد رسول‌الله (ص)» (۱۳۹۳) و «آمین» (۱۳۹۴) حضور داشته ‎است.

از افتخارات این هنرمند، می‌توان به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد، جایزه‌ی ویژه‌ی هیأت داوران و دیپلم افتخار بهترین فیلم و نامزدی سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای فیلم «دو فیلم با یک‎بلیط» (۱۳۶۹) از نهمین جشنواره‎ی فیلم فجر اشاره کرد.

ب س/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر