پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4551
-
الف
+

"گوشه سعدی" در دانشگاه پیشاور پاکستان افتتاح شد

امروز "گوشه سعدی شیرازی" در مرکز مطالعات دانشگاه پیشاور افتتاح شد.

حدود شش ماه پس از افتتاح "گوشه حافظ شیرازی" (اتاق حافظ شناسی) در بنیاد ملی کتاب پاکستان در اسلام‌آباد، امروز نیز "گوشه سعدی شیرازی" در مرکز مطالعات دانشگاه پیشاور افتتاح شد.

به گزارش آی‌فیلم، مراسم افتتاح این طرح فرهنگی ایران در دانشگاه پیشاور پاکستان، با حضور محمدباقر بیگی سرکنسول کشورمان و علی یوسفی مسئول خانه فرهنگ ایران در پیشاور و نیز جمعی از مسئولان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور ضمن شرکت در مراسم افتتاح این طرح فرهنگی، در نشستی با موضوع "روابط ایران و پاکستان" که با حضور اساتید و تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، نیز شرکت کرد.
محمدباقر بیگی در این نشست ضمن بیان توضیحاتی در خصوص زوایای روابط دو کشور، به پرسشهای دانشجویان در مورد روابط دو جانبه، شرایط منطقه بویژه خاورمیانه و همچنین انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران پاسخ داد.
دکتر فخر الاسلام رئیس مرکز مطالعات دانشگاه پیشاور ضمن تقدیر از خانه فرهنگ و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در پیشاور که ضمن افتتاح گوشه سعدی، کتاب های زیادی نیز برای قرار گرفتن در محل این طرح فرهنگی به دانشگاه اهدا کردند، گفت: ایران و پاکستان روابط دیرینه‌ای دارند و کشور زیبای ایران با تمدنی به قدمت هفت هزار سال، یکی از قدیمی ترین تمدنهای جهان محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: ایران کشور همسایه و برادر پاکستان است
در آبان ماه سال گذشته نیز، "گوشه حافظ" در بنیاد ملی کتاب پاکستان در اسلام آباد افتتاح شد.
در محل گوشه حافظ در بنیاد ملی کتاب پاکستان، بیش از 200 جلد کتاب با موضوع های مختلف ادبی و فرهنگی از جمله درباره فرهنگ و ادب ایران قرار داده شده است. این کتابها از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان اهدا شده است.
قرار است در آینده، سلسله نشست‌های فرهنگی و ادبی در محل گوشه حافظ با حضور شخصیت‌های فرهنگی و ادبی ایران و پاکستان بطور مشترک برگزار شود.

ب س/ط ه

نظر شما
ارسال نظر