پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4871
-
الف
+

اوما تورمن رییس داوران بخش «نوعی نگاه» جشنواره کن شد

اوما تورمن، ستاره فیلم‌های کوئنتین تارانتینو به عنوان رییس گروه داوران بخش نوعی نگاه جشنواره کن تعیین شد.

اوما تورمن، ستاره فیلم‌های کوئنتین تارانتینو به عنوان رییس گروه داوران بخش نوعی نگاه جشنواره کن تعیین شد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از سایت جشنواره فیلم کن، بخش «نوعی نگاه» کن که پس از بخش رقابت بین‌الملل، مهم‌ترین  بخش جشنواره کن محسوب می‌شود، اوما تورمن را به ریاست گروه داوران این بخش برگزید.

در بیانیه جشنواره آمده است: این بازیگر آمریکایی در بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت هنری که سرشار از انتخاب های تحسین برانگیز و پرخطر بوده است از ۱۷ سالگی جلوی دوربین بوده است. او کارش را با فیلم «روابط مخاطره‌آمیز» ساخته استفن فریرز شروع کرد و بعد در فیلم «ماجراهای بارون مایچوزن» ساخته تری گیلیام بازی کرد. وی سپس به ستاره فیلم‌های کوئنتین تارانتینو بدل شد و در «پالپ فیکشن» برنده نخل طلای کن در سال ۱۹۹۴ و «بیل را بکش» بازی کرد که هر دو قسمت آن در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

از آن زمان اوما تورمن با بسیاری از کارگردان‌ها بازی کرده که اندرو نیکول ، وودی آلن، رولاند جافی، و ایتن هاوک از جمله آنها هستند. او بازیگر فیلم جدید لارس فون تریه یعنی «خانه‌ای که جک ساخت» است و در این فیلم در کنار مت دیلون و برونو گانس بازی می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در مجموعه کاری او می‌توان انواع مختلف فیلم از اکشن تا داستانی علمی را دید و از درام تا کمدی در این مجموعه جای دارد. در این طیف گسترده او روح آزاد و مستقل خود را نشان داده که از کودکی او در یک خانواده شاد ریشه می‌گیرد. او در هر نقشی بازی کند در میان بزرگان صنعت فیلم جای دارد.

تورمن از اعضای داوری کن در سال ۲۰۱۱ بود که رابرت دنیرو ریاست آن را برعهده داشت. وی امسال بار دیگر با تماشای فیلم‌هایی از سراسر جهان، به عنوان رییس بخش نوعی نگاه، این تجربه را به مجموعه کارهایش خواهد افزود. این بخش به عنوان بخش دوم رقابتی پس از بخش رسمی از اهمیت زیادی برخوردار است.

سال گذشته فیلم سیاه و سفید «شادترین روز در زندگی اولی ماکی» جایزه برتر بخش نوعی نگاه را از آن خود کرد.

بخش نوعی نگاه به معرفی استعدادهای جدید می‌پردازد و فیلم «لِرد» محمد رسول‌اف کارگردان ایرانی امسال در این بخش حضور دارد.

جایزه این بخش شنبه ۲۷ ماه می به برنده آن اهدا می‌شود.

ب س/ط ه

نظر شما
ارسال نظر