پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3664
-
الف
+

ایرج راد: اسم من اکبر ایرج است

ایرج راد در گفتگوی اختصاصی خود با آی‌فیلم از چگونگی حک شدن نام "ایرج راد" بر روی تیتراژهای فیلم‌ها و سریال‌ها می‌گوید.

ایرج راد در گفتگوی اختصاصی خود با آی‌فیلم از چگونگی حک شدن نام "ایرج راد" بر روی تیتراژهای فیلم‌ها و سریال‌ها می‌گوید.

ایرج راد، با نام اصلی اکبر ایرج حسنی ‌راد، دارای مدرک کارشناسی در رشته‌ی نمایش از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران، کارشناسی‌ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه کاردیف انگلستان و دارای عنوان درجه‌ یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور است.

وی فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۳۸ با تئاتر و اجرای نمایش‌هایی برای کودکان آغاز کرد. این هنرمند، یک دوره آموزش تئاتر و فن بیان را نزد خانم مهین دیهیم فرا گرفت.

ایرج راد به عنوان مجری و نویسنده در برنامهی رادیویی «تئاتر روز» حضور داشته است. او علاوه بر بازیگری و کارگردانی، در زمینه‌ی تدریس و داوری جشنواره‌های مختلفی چون جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، دفاع مقدس و جشنواره‌ی فیلم فجر سابقه‌ی فعالیت دارد.

این هنرمند در فیلم‌هایی چون «جعفرخان از فرنگ برگشته» (۱۳۶۶)، «طوبی» (۱۳۶۷)، «شور عشق» (۱۳۷۹)، «شمعی در باد» (۱۳۸۲) و «جای او دیگر خالی نیست» (۱۳۸۴) و مجموعه‌های «امیرکبیر» (۱۳۶۴-۱۳۶۳)، «در پناه تو» (۱۳۷۴)، «مزرعه‌ی کوچک» (۱۳۸۳)، «گارد ساحلی» (۱۳۸۴)، «مدار صفر درجه» (۱۳۸۶)، «فاکتور هشت» (۱۳۸۷)، «سال‌های مشروطه» (۱۳۸۸) و «دختران حوا» (۱۳۹۱) به نقش‌آفرینی پرداخته‌ است.

راد همچنین بازیگری و کارگردانی نمایش‌هایی نظیر «تجاوزگران»، «دکتر کنوک»، «مهاجران»، «ماهان کوشیار» و «دیو پتری» را به عهده داشته است.

ایرج راد عضویت در هیأت موسس خانه‌ی سینما، سندیکای هنرمندان تئاتر، شورای عالی خانهی هنرمندان ایران و خانه‌ی تئاتر را در کارنامه‌ی هنری‌اش دارد.

ص.گ/ط.ه

نظر شما
ارسال نظر