پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2834
-
الف
+

نمایشگاهی با حضور شناخته‌ترین عکاسان زن ایرانی برگزار می شود

نمایشگاه «تداوم 4» با حضور شناخته‌ترین عکاسان زن ایرانی برگزار می شود.

نمایشگاهی از آثار عکاسی شناخته شده ترین عکاسان زن ایران در نمایشگاه «تداوم 4» و در گالری شماره 6 برگزار می شود. 

 به گزارش آی فیلم، مریم زندی، میترا محاسنی، رعنا جوادی و غوغا بیات که از شناخته‌ترین عکاسان زن ایرانی محسوب می‌شوند، فعالیت حرفه‌ای را در دهه‌ی ۱۳۵۰ آغاز کرده‌اند و حال پس از ۴۰ سال در کنار هم در نمایشگاه «تداوم ۴» حضور پیدا می‌کنند. نمایشگاه «تداوم» که به کوشش گالری ۶ برگزار می‌شود به تداوم در کار حرفه‌ای عکاسان می‌پردازد و تاکنون ۳ بار برگزار شده است و این‌بار به بررسی و مرور آثار ۴ عکاس پیش‌گام زن می‌پردازد که از برجسته‌ترین عکاسان ایران محسوب می‌شوند.

مریم زندی اولین رییس ھییت مدیره انجمن عکاسان ایران می‌باشد. وی عضو افتخاری انجمن عکاسان میراث فرھنگی ایران است. مریم زندی تا به حال بیش از ھفده نمایشگاه عکاسی انفرادی در ایران و خارج از کشور برگزار کرده است و چندی پیش کتاب «انقلاب 57» شامل عکاسی های او از وقایع سال 57 منتشر شد.

میترا محاسنی كه طی سال‌های اخير بيشتر به عنوان عكاس سينما شناخته شده، فارغ‌التحصيل رشته ارتباطات بصری و عكاسی خبری از انگلستان است

رعنا جوادی، عکاس و مترجم. مدیر گروه عکس و مطالعات تصویری دفتر پژوهش‌های فرهنگی از سال ۱۳۶۸، مدیر مسؤول فصل‌نامه‌ی عکس‌نامه از سال ۱۳۸۲ و سردبیر همان فصل‌نامه از سال ۱۳۸۹. در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی شرکت کرده و داوری مسابقات و جشنواره‌های عکاسی متعددی را بر‌عهده داشته‌است. ترجمه‌ کتاب‌های «باغ مصور عکاسی» اثر آلن پورتر، «فرهنگ دوربین» اثر هالا بلاف، «چگونه عکس ببینیم» اثر دیوید فین، «چرا مردم عکس می‌گیرند» اثر رابرت آدامز و مشارکت در کتاب تصویری «روزهای خون، روزهای آتش» (برگزیده عکس‌های انقلاب) را در کارنامه‌اش دارد.

غوغا بیات، فارغ‌التحصیل مدرسه‌‌ عالی تلویزیون و سینما در رشته‌ عکاسی و گرافیک است. در سی‌ و پنج سال گذشته وی پیوسته به فعالیت هنری خود در زمینه‌ی عکاسی ادامه داده است.

او حرفه‌ی خود را با عکاسی پرتره آغاز کرد و سپس به عکاسی فیلم روی آورد. از او بالغ بر بیست و شش نمایشگاه گروهی،  در ایران و کانادا برگزار شده است.

گفتنی است، در حاشیه این نمایشگاه یادداشتی از رخشان بنی اعتماد با این مضمون منتشر شده است: «سال‌های سال است که حضور هر کدام از آنان به تنهایی کافی است تا مشتاقانه کنجکاو شوی که به دنبال خبر بروی و مطمئن باشی که هر بار از چه منظری به روزنه‌ی آگاهی و حظ هنری ترا فرا می‌خوانند و این‌بار هر چهار نفر در کنار هم. مریم زندی، میترا محاسنی، رعنا جوادی و غوغا بیات. چهار هنرمند نام‌آشنا در کنار هم که گزیده‌ای از آثارشان تحت عنوان «تداوم» به همت «کتایون ده‌چمنی» در نمایشگاهی با همین عنوان و در گالری ۶ موقعیتی ناب فراهم می‌آورد».

این نمایشگاه شامل عکاسی از موضوعاتی است که غالباً سوژه‌های معمول عکاسی نیستند. اشیا و امور معمولی و روزمره که معمولاً در حکم موضوعی برای هنرآفرینی یا عکاسی شدن مورد توجه قرار نمی‌گیرند یا شاید بتوان گفت به‌طور مرسوم، شأن «موضوع هنر بودن» به آنها تعلق نمی‌گیرد. 

نمایشگاه «تداوم ۴» با نمایش گزیده‌ای از آثار ۴ عکاس پیش‌گام زن، مریم زندی، میترا محاسنی، رعنا جوادی و غوغا بیات از روز جمعه، ۲۱ آبان ماه در گالری شماره ۶ آغاز و تا ۲۸ آبان ماه ادامه خواهد یافت.

غ.ن/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر