پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3310
-
الف
+

نمایش فیلم «ابله» در سینما تک موزه هنرهای معاصر

فیلم سینمایی مشهور «ابله» به کارگردانی آکیرا کوروساوا، که از شاهکارهای سینمای ژاپن است، چهارشنبه ۷ مهر ساعت ۱۶ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی آید.

فیلم سینمایی مشهور «ابله» به کارگردانی آکیرا کوروساوا، که از شاهکارهای سینمای ژاپن است، چهارشنبه ۷ مهر ساعت ۱۶ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی آید.

در ادامه برنامه پاییزی موزه هنرهای معاصر تهرانم در دوره چهل و پنجم، سینماتک موزه در بخش «چشم‌انداز سینمای دهه ۵۰ ژاپن» روز چهارشنبه ۷ مهرماه ساعت ۱۶ فیلم «ابله» به‌کارگردانی آکیرا کوروساوا به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی را به نمایش می‌گذارد.

«ابله» دومین فیلم مهم دهه پنجاه ژاپن و حاصل یک جاه‌‌طلبی بزرگ است؛ این فیلم سینمایی اقتباسی است از رمان مشهور «ابله»، نوشته فیودور داستایفسکی، اما در آن دوران ساخت یک فیلم اقتباسی یک ریسک بزرگ محسوب می‌شد. شاید به همین خاطر همیشه بهترین اقتباس‌ها از آثار درجه دوی سینما بوده‌اند. اما کوروساوا در دوران کاری خود سه بار دست به این ریسک بزرگ زد: در شروع دوران موفقیت بین‌المللی خود «ابله» را ساخت، در «سریر خون» مکبث جاودانه‌ی شکسپیر را در فضایی کاملا ژاپنی بازسازی کرد و در آخرین جاه‌طلبی عمر، فیلم عظیم «آشوب» را با اقتباس از شاه لیر شکسپیر ساخت. کوروساوا دو بار دیگر هم به سمت ادبیات روس رفت و علاوه بر «در اعماق» ماکسیم گورکی، با الهام از خاطره‌نگاری‌های آرسنیف در ۱۹۷۵ «درسو اوزولا» را ساخت.

گفتنی است بخش دوم برنامه پاییزی سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران  با عنوان «ژان لوک گدار: یک بارگذاری مجدد» شامل اکران هشت عدد از بهترین آثار سینمایی این کارگردان مطرح تاریخ سینمای فرانسه خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه نمایش فیلم، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.

ب س / ح ی

نظر شما
ارسال نظر