پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2798
-
الف
+

«اوسیا» در جشنواره معماری و شهرسازی استانبول سوم شد

فیلم مستند «اوسیا»، به کارگردانی علیرضا دهقان در جشنواره معماری و شهرسازی استانبول ترکیه سوم شد.

فیلم مستند «اوسیا» به کارگردانی علیرضا دهقان در جشنواره معماری و شهرسازی استانبول ترکیه سوم شد.

مستند «اوسیا» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و ساخته علیرضا دهقان در کنار ۴۵ فیلم دیگر از کشورهای مختلف جهان به بخش فینال این جشنواره راه یافتند و در بخش رسمی به نمایش عمومی درخواهند آمد.

در این جشنواره داوری و اعلام برگزیدگان قبل از نمایش آثار صورت می‌گیرد و جوایز در مراسم اختتامیه به برگزیدگان اهدا می‌شود.

مستند «اوسیا» درباره‌ قنات «زارچ»، طولانیترین قنات خاورمیانه است که به تازگی از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در یونسکو  به ثبت رسیده است. این فیلم از مرگ قنات حرف می‌زند که این موضوع به بی‌توجهی مسئولان صنایع و سبک زندگی نادرست در یزد برمی‌گردد.

کارگردان این اثر، علیرضا دهقان تا کنون ١٥ فیلم کوتاه و مستند تهیه کرده و دارای مدرک کارشناسی تئاتر و کارشناسی ارشد پژوهش از دانشکده هنر و معماری و کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه هنر است.

دهمین دوره جشنواره فیلم‌های معماری و شهرسازی «استانبول» از تاریخ ۱۶ تا ۲۴ مهر ۹۵ در کشور ترکیه برگزار می شود. جشنواره معماری و شهرسازی به مناسبت روز جهانی معماری، در اولین دوشنبه ماه اکتبر هر سال در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود و فیلم‌های مستند و انیمیشن مرتبط با موضوع شهرسازی و معماری در این جشنواره شرکت می‌کنند.

ب س / س م

نظر شما
ارسال نظر