پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3773
-
الف
+

آغاز جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور مهمانان خارجی

جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور 350 مهمان خارجی فردا آغاز می‌شود.

جشنواره جهانی فیلم فجر با بخش های رقابتی و غیررقابتی و با حضور 350 مهمان خارجی فردا آغاز می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم، جشنواره جهانی فیلم فجر امسال (اول تا هشتم اردیبهشت) برای سومین بار به صورت مجزا از جشنواره ملی فیلم فجر برگزار می شود و رضا میرکریمی کارگردان برای دومین بار دبیری این جشنواره را تجربه می کند.

بر اساس اطلاعات پایگاه اطلاع رسانی جشنواره، این جشنواره در سه بخش‌ اصلی (رقابتی) شامل سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل)، جلوه‌گاه شرق (پانورامای سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی) و جام جهان‌نما (جشنواره جشنواره‌ها که غیررقابتی است ولی هر سال در جشنواره حضور دارد) و سه بخش‌ جنبی شامل نمایش فیلم‌های کلاسیک، مستند (زیر ذره‌بین)، زیتون های زخمی (فیلم های مرتبط با سوریه)، نمایش‌های ویژه (مرور بر آثار و بزرگداشت‌ها) برنامه ریزی شده است.

یکی از نکات مورد توجه در این دوره از جشنواره حضور 350 مهمان خارجی از گروه های مختلف فیلمساز، تهیه کننده، کارگردان، مدیران جشنواره ها، خریداران و فروشندگان فیلم همچنین دانشجویان رشته های مرتبط و علاقمندان برای حضور در بخش دارالفنون است.

مهمانان جشنواره از ٣١ کشور آسیایی، ٢٣ کشور اروپایی، ٦ کشور آفریقایی، و پنج کشور از قاره آمریکا و استرالیا خواهند بود که در این میان از ٢٤ کشور اسلامی نیز میهمان داریم.

ص گ / س م

نظر شما
ارسال نظر