پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4380
-
الف
+

آی‌فیلمی‌ها حلول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر (ع) را تبریک گفتند

آی‌فیلمی‌ها حلول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر (ع) را با ارسال پیامک تبریک گفتند.

امسال حلول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر (علیه السلام) با شب آرزوها یا به عبارتی لیله الرغایب هم‎زمان شده است به همین مناسبت آی‌فیلمی‌ها این روز را با ارسال پیامک تبریک گفتند.

ماه رجب و ماه شعبان و ماه رمضان شرافت زیادی دارند و در فضیلت آنها روایات بسیاری وارد شده است. از حضرت رسول (صلى الله علیه و آله) روایت شده كه: ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمی‏رسد و جنگیدن با كافران در این ماه حرام است و رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است كسى كه یك روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌گردد و غضب الهى از او دور می گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد.

از حضرت موسى بن جعفر (علیهماالسلام) روایت شده است كه: هر كس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال، از او دور شود و هر كس سه روز از آن را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می گردد.

و همچنین فرمود كه: رجب نام نهرى است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر است. هر كس یک روز از رجب را روزه بگیرد البته از آن نهر بیاشامد.

گفتنی است، اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة‌الرغائب نامند و امسال فرا رسیدن این ماه با این شب عزیز هم‎زمان شده است. در این شب ملائک بر زمین نزول می‌كنند.

چند پیام از آی‌فیلمی‌ها به مناسبت فرا رسیدن این روز خجسته را مرور می کنیم:

اردشیررجبی از تهران: نو کنید جامه را، پاک کنید خانه را، گل بزنید قبله را، ماه رجب میرسد / هوش کنید مست را، آب زنید دست ر ا، سجده کنید هست را، ماه رجب میرسد / سیر کنید گشنه را، آب دهبد تشنه را، دور کنید غصه را، ماه رجب میرسد / عفو کنید بنده را، ارج نهید زنده را، یاد کنید رفته را، ماه رجب میرسد

سارا از مشگین‌شهر: امام باقر(ع) فرمود :هرمومنی را که دوست دارید رسید ماه رجب را به او مژده دهید 
فرا رسيدن ماه رجب و میلاد امام محمد باقر (علیه السلام)و لیله الرغایب برشما آی‌فیلمی‌های عزیز مبارک باد.

راحله از یزد: دیباچه عشق و عاشقی باز شود؛ دل‌ها همه آماده پرواز شود؛ با بوی معطر ماه رجب؛ شور و شعف خدایی آغاز شود. حلول ماه رجب و رسیدن شب آرزوها (لیله الرغائب) بر همگان مبارک.

حلماسادات موسوی: از روشنی طلعت رخشنده «باقر»؛ شد نور علوم نبوی بر همه ظاهر؛ در اوّل ماه رجب از مشرق اعجاز؛ گردید عیان ماه تمام از رخ باقر. ولادت امام محمدباقر (ع) و حلول ماه رجب مبارک باد.

ص.گ/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر